Tuesday, August 28, 2012

Olenpahan vain


Olen hirmuisen hyvällä tuulella. Ilman mitään sellaista suurempaa syytä. Olenpahan vain!

Se on mukavaa.

Minulla on vahva usko siihen, että kaikelle on tarkoituksensa, ja että hyvä on aina lopulta suurempi kuin paha. Siitä on vuosien mittaan tullut yhä automaatisempi tapa ajatella ja reagoida.

Mieti: joka kerta kun vihastut, menetät hyväntuulisia minuutteja. Joka kerta kun hermostut, menetät tasapainoisia hetkiä. Joka kerta kun valitat, menetät positiivista energiaa. Mutta voimme opetella karsimaan turhat pois, vaihtamaan mädät omenat terveisiin. Ajatuksen voima on käsittämättömän suuri! Itseäänkin voi opettaa, voi olla samalla sekä Pavlov että se koira. Ja uskallan sanoa sen olevan jopa tehokkaampaa, kuin pavlovinsa etsiminen oman pääkopan ulkopuolelta.

2 comments:

  1. Minäkin olen yleensä hyvällä tuulella ilman sen kummempaa syytä. Joskus tuntuu siltä, että se jopa ärsyttää joitakuita. Tai he eivät usko, että olen oikeasti hyvällä tuulella? No, yleensä kaikki on sillä tavalla suhteellisen mukavasti, että voin ihan hyvin olla hyvällä tuulella. Mieluummin niin.

    Mahtava tuo kuva!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuulet voivat vielä tarttuakin kuin epidemia, joskus olen kesyttänyt mörrimöykkyjä koemielessä, heittelen niille iloa kunnes ne hymyilevät lopulta :-) hah hah kiitti, mökkihöperö pousaa! :-)

      Delete