Saturday, October 27, 2012

Leivoksen molemmat puolikkaat





Taivas on kaurapuuroa. Aurinko paistaa sen takaa ja leviää laidoilla kuin voisilmä. Valo on jännittävä, tätä tarkoittaa varmaan kajastus. Tässä kajossa tekisin mieluiten taikoja, piirtäisin kehiä ja rallattaisin loitsuja.

Lämmitän silti myös uunin, ilahdun syvästi ensilumesta ja syön leivoksen molemmat puolikkaat.

Ulkona tuoksuu popcornille. Mikäköhän siellä paukkuu, kypsät ajatukset? Yksillä syntymäpäivillä me heiteltiin popcornia ravintolassa. Sen aloitti tarjoilijat. Samoilla kekkereillä syötiin lautasetkin, ja joku luuli ruokaa käsipyyhkeiksi.

Uuni tekee minulle aamiaista. Aika kilttiä.

6 comments:

  1. Kaunista, nuo jäätyneet ruusut ja kaikki muukin. Minulle lumi tuli jotenkin aivan yllättäen, tuntuu, että ehdin juuri vasta ihastua ruskasta.

    Minäkin haluan uunin, joka tekee aamiaista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanottava, että itsekin olen tyytyväinen juuri ruusukuvaan -se on aika harvinaista minun ja pokkarin yhteistyöltä. Pitäisi kai lukea ohjekirja.. (En lue kummiskaan.)

      Minulla ei ole mitään lumea vastaan, lumimaisema on ihana! :-) Mutta pitkä pimeä talvi on kyllä varmaan aina yhtä pitkä ja pimeä täällä pohjolassa, sen myönnän (ja pakkaan laukkuni).

      Delete
  2. On tosiaan kiltti uuni. Mitähän hyvää se valmistaa?

    Aivan ehdottomasti kannattaa syödä leivoksen molemmat puolikkaat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koko yön se minulle hartaasti haudutti ohrapuuroa, oi nam, kiitollisena kaivoin sen aamulla esiin ja söin omenasoseen ja voin kanssa.

      Hihih näin on, molemmat puolikkaat kannatti :-)

      Delete
  3. Onko toi ruusukuva pokkarilla otettu?? Ohooh mikäs pokkari sitä on ostettu vau! Oot alkanu tiheentää postaustahtia, oli paljon luettavaa parin viikon tauon jälkeen ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep on pokkarikuva, se on joku canonin perussetti, on se mulla jo ollu melkein vuoden :-) siihenkin tosin tuli jo joku suttu linssiin. Joo mä postailen fiiliksen mukaan, ja nyt sitä on ollut, ainakin sykäyksinä :-)

      Delete